Publicador de continguts

Fundació Turisme Palma de Mallorca 365: Objecte Social

Estatuts

Article 6. Finalitats i activitats fundacionals
La Fundació té per finalitat promocionar i fomentar el turisme de la ciutat de Palma i, si s'escau, de l'illa de Mallorca, i sobre això, desenvolupar, entre d'altres, les següents activitats:
a. Posar en valor els recursos turístics, culturals i patrimonials, públics i privats, de la ciutat de Palma, així com de la resta de municipis de Mallorca.
b. Promoure la presència activa de Palma com a destinació en els mercats turístics i, si s'escau, de la resta de municipis de Mallorca, a través d'acords, protocols, contractes, concerts i convenis, per a la realització de promocions conjuntes.
c. Millorar l'oferta turística de la destinació mitjançant la creació, el desenvolupament i la promoció de productes turístics, innovadors i diferenciadors.
d. Organitzar viatges de familiarització i campanyes de promoció, tant a nivell local com nacional i internacional.
e. Facilitar la participació i la col·laboració de tots els sectors econòmics
i serveis públics de la ciutat de Palma en la gestió del turisme i la promoció exterior.
f. Elaborar, produir, editar, difondre i explotar material de divulgació, de publicitat i d'imatge necessari a fi de donar a conèixer els recursos, els béns i els serveis turístics que ofereix la destinació, i fomentar la captació de visitants.
g. Promoure activitats encaminades a incrementar la demanda turística i comercial de la ciutat.
h. Vetlar perquè el patrimoni cultural, arquitectònic, natural, i la identitat i les tradicions pròpies de la ciutat de Palma siguin un element clau per a diversificar l'oferta turística, de forma que aquesta singularitat cultural es converteixi en una eina més per a superar la desestacionalització i atreure turistes tot l'any.
i. Planificar, gestionar i promocionar el desenvolupament turístic, com també gestionar els recursos turístics de caràcter públic quan aquests així ho requereixin i la Fundació accepti aquesta sol·licitud en ajuda dels interessos generals.
j. Planificar, gestionar, promoure i realitzar totes les activitats que puguin beneficiar l'increment de la qualitat de l'oferta turística de la destinació.
k. Gestionar i promoure la innovació i la millora continuada de la qualitat dels serveis turístics i no turístics de la destinació, tant públics com privats, com també el desenvolupament sostenible.
l. Coordinar i harmonitzar iniciatives públiques i privades relacionades amb el turisme sempre que estiguin en línia amb les polítiques turístiques establertes.
m. Actuar, si s'escau, d'interlocutor amb les diverses administracions públiques i entitats privades respecte de temàtiques turístiques i en totes les matèries que l'afectin transversalment.
n. Exposar a les autoritats i les entitats competents les necessitats i els suggeriments que considerin d'interès per a contribuir a la millora de la planificació turística de la destinació.
o. Promoure i elaborar anàlisis i estudis que ajudin a conèixer la situació del turisme a la destinació, i oferir la informació obtinguda a tots els interessats.
p. Fomentar i impartir formació dirigida a millorar la qualificació professional de treballadors del sector turístic.
q. Promoure, i participar-hi, si s'escau, acords, concerts i convenis amb altres organismes per a la realització d'accions de promoció turística de la ciutat de Palma i de la resta de municipis de l'illa.
r. Unificar i canalitzar una estratègia de comunicació integrada de la destinació cap a ciutadans i visitants, on hi hagi representats tots els sectors.
s. Donar suport al desenvolupament de la infraestructura turística dels serveis complementaris.
t. Promocionar la ciutat de Palma i, si s'escau, de l'illa de Mallorca, com a seu especialitzada per a acollir congressos, fires, convencions, jornades, seminaris o viatges d'incentius, com també les infraestructures existents dedicades al turisme de reunions.
u. Promocionar la ciutat de Palma com a destinació en els mercats de creuers turístics i, per tant, en el desenvolupament de trànsit de creuers, i promocionar i desenvolupar el turisme nàutic.
v. Oferir servei d'assessorament a tots els operadors del sector turístic.
w. Generar, aconseguir i administrar recursos per a un millor desenvolupament de la Fundació.
A més, per a aconseguir el compliment de les finalitats de la Fundació, aquesta pot realitzar per si mateixa totes les activitats, incloent-hi, si s'escau, les mercantils, que condueixin directament o indirecta a la seva consecució, sense que en cap cas la realització d'activitats mercantils pugui substituir la seva activitat principal.

 

Data darrera modificació: 18 d’octubre de 2023