Inici -> La Ciutat -> Platges i zones de bany
El Servei de vigilància i socorrisme treballarà, perquè les platgessiguin segures i es respecti la normativa sanitària en vigorLes platges de Palma tindran també a partir de dia 1de juny serveis d'accessibilitat per garantir que tothom pugui gaudir del bany en les millors condicions de qualitat i seguretat
Les platges del municipi de Palma, Cala Major, Can Pere Antoni, Ciutat Jardí, Cala Estància i Platja de Palma estaran vigilades entre les 11 del matí i les 18 h fins dia 15 de juny, i entre el 16 de setembre i el 31 d'octubre (19:00 h en el cas de Cala Major).L'horari entre dia 16 de juny i 15 de setembre és de 10 a 19:00 h (19:30 h en el cas de Cala Major).
Durant totes aquestes hores les platges comptaran amb vigilant-socorrista(29 persones ara i a final de temporada i 34 entre el 15 de juny i el 15 de setembre), torre de vigilància i de senyalització (amb les corresponents banderes verda, groga o vermella, per informar de les condicions meteorològiques o altres circumstàncies que puguin alterar la seguretat del bany i ús de la platja).Així mateix, el servei de vigilància i socorrisme compta amb altres elements de suport per garantir la seguretat dels usuaris de la platja (embarcacions de suport, lloc de socors, ambulància pròpia...).A més a més, igual que l'any passat, es col·locaran cartells i s'informarà a les persones usuàries de la platja de la normativa sanitària que s'apliqui en cada moment.
Totes aquestes platges, tal i com estableix la legislació, compten amb el seu corresponent Pla de Salvament, amb indicació de tots els elements de seguretat necessaris, procediment de vigilància, infraestructures de serveis, material de rescat i autoprotecció, pla d'evacuació etc. A més a més, aquestes platges comptaran a partir de dia 1 de juny amb serveis d'assistència al bany per garantir l'accessibilitat i que qualsevol persona pugui gaudir del bany. Les 5 platges compten amb punts amb passarel·les d'accés, cadires adaptades al bany, plataforma derepòs i ombra, zona abalisada de seguretat per al bany assistit, socorrista de suport, crosses d'ajuda a la mobilitat adaptades al bany i lavabo i dutxa adaptats, sempre dins l'horari de prestació de serveis. S'ha de demanar cita previa per aquest servei.
A més d'aquestes 5 platges, a Palma hi ha 7 zones de banys catalogades, que no compten amb serveis fixos ni vigilància continuada, però sí disposen d'un servei de vigilància dinàmica i un procediment d'emergència i evacuació. Es tracta de les àrees de bany del Molinar, Cala Gamba, Cala Nova, es Carnatge, el Penyó, les roques de Cala Major i Son Caios.Les platges compten amb la corresponent senyalització informativa dels serveis disponibles, ubicació i horaris.
Es recorda que es pot consultarqualsevol dubte al telèfon d'informació municipal 010 i en cas d'emergènciacontactar directament amb els socorristes o al telèfon 112.
El servei municipal de salvament i socorrisme de l'Ajuntament de Palma, posa a disposició dels usuaris i visitants l'aplicació per a telèfons mòbils PLATGES DE PALMA, on podràs trobar informació útil per a gaudir de les platges i zones de bany, així com estar al corrent de les possibles incidències.
Platges de Palma amb bandera blava (+ info)