29 d'abril de 2016
Serà una nova via ràpida, àgil i sense cost per a comunicar deficiències que es detectin a la via pública i enviar-ne la localització i fotografies
Aurora Jhardi: "Volem obrir les portes i les finestres de l'Ajuntament a la ciutadania i respon a la nostra voluntat de millorar els serveis públics"
Palma, 29 d'abril de 2016.- L'Ajuntament de Palma posa en marxa a partir de dia 2 de maig una iniciativa per a facilitar als ciutadans la comunicació d'incidències a la via pública.
Els ciutadans que així ho desitgin podran comunicar deficiències que detectin a la via pública i enviar-ne la localització i fotografies mitjançant WhatsApp, a més de, com fins ara, a través del 010 i del web municipal.
El personal del 010 gestionarà aquesta línia, disponible al número de telèfon 626 035 035, que farà arribar les demandes dels ciutadans a l'àrea competent per a resoldre-les. Els ciutadans no rebran resposta expressa.
Els ciutadans podran remetre incidències i/o fotografies, així com la localització d'aquestes durant les 24 hores dels 365 dies de l'any.
La tinenta de batle de Funció Pública i Govern Interior, Aurora Jhardi, ha destacat que "amb aquest sistema pretenem donar una passa més en l'apropament de l'Administració als ciutadans per tal que sigui més accessible, ràpida i eficaç. Obrim les portes i finestres de l'Ajuntament a la ciutadania".
Els ciutadans que tenen WhatsApp podran fer arribar deficiències de la via pública (per exemple: necessitat del canvi de la lluminària d'un fanal, ruptura de mobiliari urbà, etc.), acompanyant o no d'una imatge i la ubicació, de forma immediata, còmodament i sense cost. En una segona fase es pretén ampliar aquest servei a consultes d'informació municipal i queixes i suggeriments, de la qual cosa es donarà l'oportuna difusió.
Els canals habilitats fins ara per a comunicar incidències a la via pública són, a través del telèfon 010 i la pàgina web de l'Ajuntament (queixes, suggeriments i demandes). A aquests canals, ara afegim el WhatsApp.
L'any 2015 es varen rebre un total de 9.082 comunicacions: 4.185 incidències sobre enllumenat, 2.571 sobre vialitat (voreres i paviment) i 2.326 relacionades amb parcs i jardins. El telèfon 010 és el mitjà més utilitzat fins ara per la ciutadania.
Jhardi ha afirmat que aquest nou mecanisme de comunicació directe amb la ciutadania "respon a la nostra voluntat de millorar els serveis públics". Jhardi ha destacat els bons resultats de valoració que ha obtingut el servei d'atenció ciutadana de l'Ajuntament i que ha permès la renovació de les certificacions de les cartes de serveis.
Data darrera modificació: 24 de maig de 2016