Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

La Junta de Govern aprova el Pla d'emergència davant situacions de sequera

13 d'abril de 2016

La Junta de Govern també aprova la dotació de la plaça de cap de la Policia

Palma, 13 d'abril de 2016.- La Junta de Govern ha aprovat econòmicament les places del cap de la Policia Local i de dos majors. Segons ha afirmat la regidora de Seguretat Ciutadana, Angélica Pastor, "aquesta dotació permetrà constituir una nova junta de comandaments, que són necessaris per a completar la plantilla de la Policia".

La dotació del cap de Policia és de 90 mil euros, segons acord de la mesa de negociació de l'Ajuntament. Pastor ha anunciat, a més, que es faran públics els salaris de totes les categories de la Policia Local "per a donar més transparència a la institució".

Ara, una vegada aprovada la dotació i el decret d'equivalències del Govern, s'iniciarà un nou concurs per a nomenar el nou cap de la Policia. Pastor ha afirmat que es fa per "seguretat jurídica", una vegada que l'anterior concurs va quedar en suspens a l'espera de l'aprovació del decret d'equivalències.

Ara Pastor espera que es resolgui el concurs "al més aviat possible".

Aprovat el Pla d'emergència per sequera

La Junta de Govern també ha aprovat inicialment el Pla d'emergència municipal davant situació de sequera. Ara s'elevarà a Ple per a la seva aprovació inicial i per a la seva publicació prèvia al període d'al·legacions. Segons ha anunciat la tinenta de batle d'Ecologia, Agricultura i Benestar Animal i portaveu de l'equip de govern, Neus Truyol, "el Pla d'emergència és una obligació legal per als municipis de més de 20.000 habitants. Palma fins ara no en tenia i ara es compleix amb el requisit, que han duit a terme tècnics d'EMAYA de forma coordinada amb la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern".

Truyol ha afirmat que "tots els indicadors apunten que estam en situació de prealerta per la sequera, però que és al Govern a qui correspon declarar-ho formalment". Això es produirà una vegada el Govern acabi d'elaborar el seu Pla d'emergència. "L'Ajuntament s'ha volgut avançar i començar la feina" ha defensat Truyol.

El Pla s'ha fet a partir de la feina dels tècnics d'EMAYA, en col·laboració, i de forma transversal, amb diverses àrees municipals.

Contingut del Pla d'emergències

El Pla conté una recollida de dades sobre la situació dels recursos hídrics dels quals s'abasteix Palma i les dades de consum. La segona part del Pla proposa mesures d'actuació, que es despleguen en funció de la situació de sequera. En el cas de la prealerta les mesures es consideren voluntàries i el més important és la preparació per a les fases següents, en el cas que es declarin. També es proposen campanyes de sensibilització.

Descàrrega d'arxius

Data darrera modificació: 15 de novembre de 2016

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226