29 de juliol de 2020
Es prioritzaran els locals situats al nucli central de la barriada, als voltants de la plaça de Pere Garau, i s'establiran 4 zones de prioritat segons la seva ubicació
L'immoble ha de ser una planta baixa sense barreres arquitectòniques, acabada i en perfectes condicions d'ús, amb una superfície mínima de 200 metres quadrats. Cal que disposi de claror natural, aire condicionat de fred i calor i un mínim de dos banys
Noguera: "Pere Garau és una barriada amb molta població, que no disposa d'equipaments culturals públics. La biblioteca que volem a la barriada ha d'anar més enllà de la seva funció de promoció de la lectura i el coneixement i ha d'establir relacions de cooperació amb el teixit associatiu i cultural del barri"
Palma, 28 de juliol de 2020.- La Junta de Govern ha aprovat avui els plecs de condicions per a l'arrendament d'un bé immoble a Pere Garau per a instal·lar-hi una biblioteca a la barriada. "Pere Garau té una població aproximada de 30.000 persones, i no disposa d'equipaments culturals públics. És una demanda i una necessitat social que hem de resoldre", ha dit el tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera.
El preu del contracte s'establirà en una renda mensual que podrà oscil·lar entre els 800 i els 2.100 euros + IVA per mes, però que podrà ser millorat a la baixa pels proposants. Pel que fa a la situació, superfície i característiques de l'immoble, s'han definit 4 zones prioritàries en funció de les variables de necessitat de serveis, distància amb altres biblioteques, proximitat de línies de transport públic i transport de població en general:
Tot i les zones prioritàries, s'han marcat també una sèrie de carrers amb interès especial i que comptaran amb una doble puntuació:
A més de la ubicació, l'immoble ha de complir una sèrie de característiques constructives:
El període de licitació s'obrirà al llarg del mes d'agost i es tancarà el 20 de setembre. Els interessats podran accedir a la documentació a través del portal de contractació de l'Ajuntament de Palma.
"La biblioteca que volem a la barriada ha d'anar més enllà de la seva funció de promoció de la lectura i el coneixement i ha d'establir relacions de cooperació amb el teixit associatiu i cultural del barri", ha conclòs Noguera.
Data darrera modificació: 30 de juliol de 2020