Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Instagram Facebook

Inici -> La Ciutat -> Informació de la ciutat

Èxit de participació a la I Mesa de la Mobilitat, un espai de debat perquè Palma sigui una ciutat més competitiva, amable, sostenible, segura i accessible

18 de juny de 2020

El batle de Palma, Jose Hila, i el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, han pres part en aquest espai de debat en el qual han participat unes 40 persones entre entitats, associacions, institucions, experts i tècnics i grups polítics

Dalmau: "Hem constatat que compartim una mateixa recepta per a la mobilitat sostenible de Palma amb la majoria d'entitats i hem explicat com la crisi sanitària ens ha permès accelerar projectes que teníem fets i que quedaran com a llegat

El regidor ha detallat que l'objectiu és que Palma disposi de 100 quilòmetres de xarxa de carrils bici durant aquesta legislatura

Palma, 18 de juny de 2020.- El batle de Palma, Jose Hila, i el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, han pres part avui en la I Mesa de la Mobilitat d'aquesta legislatura en la qual han participat via la plataforma Teams més de 40 persones de diferents entitats, plataformes veïnals, experts de diferents institucions, partits polítics, patronals i tècnics de Mobilitat que han exposat dubtes, suggeriments i qüestions durant més de dues hores.

Aquest espai de debat respon a una petició de diferents entitats conscienciades amb la mobilitat i al compromís de l'Àrea per escoltar diferents sensibilitats. En aquest sentit, Dalmau s'ha mostrat satisfet per l'interès que ha suscitat aquesta trobada virtual. "Estam satisfets perquè hem pogut constatar que compartim una mateixa recepta per a la mobilitat sostenible de Palma amb la majoria d'entitats i hem explicat com la crisi sanitària ens ha permès accelerar projectes que teníem fets i que quedaran com a llegat per a la ciutat", ha dit.

Així, durant la reunió d'avui s'ha donat compte tant dels projectes que s'han executat a Palma durant el darrer semestre com de les diferents actuacions d'urgència que s'han executat recentment en el context de la crisi ocasionada pel covid-19:

  • Execució dels 2 km de carril bici entre Andreu Torrens i Andrea Doria, assolint un mapa actual de la xarxa ciclista que suma 92 km de carril bici.
  • Conversió de zona per a vianants del tram del carrer de Morlà entre carrers del Vinyet i d'Avinyó.
  • Tancament al trànsit de forma provisional de 15 km de carrers a Palma per a garantir el distanciament físic durant la desescalada.
  • Modificació de l'Ordenança de circulació per a establir la velocitat màxima a 30 km/h als carrers de Palma.
  • Adaptació del transport públic amb el projecte de Transport a la Demanda (TAD)
  • Finalització de l'anella de carril bus a les Avingudes amb 900 metres més de carril bus.

Entre altres entitats, han participat en el debat el GOB, Vianants en Lluita, Biciutat, Amics de la Terra-Conbici, Amics del Ferrocarril, Pimeco, Arca, així com experts en mobilitat de la UIB, Consell de Mallorca, àrees municipals i responsables de l'EMT i SMAP, entre d'altres.

Ciutat més competitiva, amable, sostenible, accessible i segura

Dalmau ha explicat que l'objectiu és seguir donant passes perquè Palma sigui una ciutat més competitiva, amable, sostenible, accessible i segura i ha concretat quins són els quatre objectius, que tenen com a marc de referència el Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS):

  • Aconseguir l'eficiència del sistema de mobilitat optant per la diversificació de l'oferta i la promoció de l'intercanvi modal.
  • Garantir el dret a la mobilitat mitjançant una xarxa de vianants i ciclistes còmoda i segura i una xarxa de transport públic de qualitat
  • Reequilibrar l'ocupació de l'espai públic, compartit per diferents actors, amb diferents realitats i graus de vulnerabilitat.
  • Millorar els nivells de qualitat de l'aire i acústic i minimitzar l'emissió de gasos d'efecte hivernacle i el consum d'energia no renovable.

En aquest sentit, el regidor ha avançat que l'objectiu és arribar als 100 quilòmetres de carril bici a Palma durant aquesta legislatura.

Per a assolir aquests objectius les línies estratègiques de l'àrea són les següents:

  • Recuperar espai per al vianant (zones per a vianants, camins escolars, superilles, ampliació de voreres).
  • Ampliar l'espai per a la bicicleta.
  • Pacificar el trànsit (limitació a velocitat a 30 km/h) i noves zones 30, aparcaments, ACIREs i increment de zones ORA.
  • Reforçar el transport públic, invertir-hi i donar-li preferència.

Data darrera modificació: 19 de juny de 2020

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226