Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

El batle visita les obres del nou carril bici de quasi 2 quilòmetres que unirà el carrer d'Andreu Torrens amb Andrea Doria

3 de juny de 2020

Aquesta inversió de 100.000 euros permetrà enllestir en unes setmanes un nou carril bici que sumarà 2 km a la xarxa de 90 km de carri bici que té Palma

El nou carril bici crea un itinerari segur per a bicis i vehicles de mobilitat personal (VMP) a la zona de l'Eixample de Ponent i la connecta amb els carrils del centre

Hila: "La nostra intenció és seguir construint més carrils bici fins a arribar als 100 quilòmetres, una xifra simbòlica, i no aturar-nos després"

Palma, 3 de juny de 2020.- El batle de Palma, Jose Hila, juntament amb la regidora d'Infraestructures i Accessibilitat i del Districte Ponent, Angélica Pastor, i el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Xisco Dalmau, han visitat les obres del nou carril bici, que sumarà 1.972 metres lineals, que connectaran el carrer d'Andreu Torrens amb Andrea Doria i que pràcticament estan enllestides.

El batle ha explicat que des de l'Ajuntament es vol que "hi hagi una xarxa de carril bici integrada que arribi a tota la ciutat". "Aquest carril bici ens permet connectar dues parts de la xarxa i, per tant, que es pugui anar a molts més barris de Ciutat com, per exemple, Son Espanyolet i Santa Catalina. La nostra intenció és seguir construint més carrils bici fins a arribar als 100 quilòmetres, una xifra simbòlica, i no aturar-nos després", ha dit el batle. Amb l'increment de la xarxa ciclista i la creació de la Palma 30 se cerca "d'una banda, donar més espai al vianant, a la bicicleta i al patinet; i, d'una altra, calmar el trànsit, que implica menys renou, menys contaminació. És una aposta per una ciutat diferent que fa feina per la sostenibilitat i per la salut, dos conceptes fonamentals avui en dia", segons Hila.

Les obres d'aquest carril bici suposen una inversió d'uns 100.000 euros i les estan executant les àrees de Mobilitat i Infraestructures. Actualment ja s'ha presenyalitzat la zona del carril bici que transcorre pel carrer de Miquel dels Sants Oliver i s'estan efectuant les tasques d'adequació de voreres als encreuaments del traçat del carril bici. Així, en concret, a la zona que s'ha visitat avui, al carrer de Niceto Alcalá Zamora, s'estan rebaixant les voreres i, posteriorment, se senyalitzarà el carril bici.

Aquesta actuació, recollida al Pla de mobilitat urbana sostenible de Palma (PMUS) pretén consolidar la xarxa actual de carrils bici de Palma, que suma 90 quilòmetres, i dotar d'un carril bici que connecti els barris del Districte Ponent, densament poblats, amb la xarxa de carrils bici del centre.

Així, es crea un itinerari segur per a bicis i vehicles de mobilitat personal (VMP) a la zona de l'Eixample de Ponent, densament poblada i que no disposava d'aquesta infraestructura. A més, el nou carril bici disposa d'una interconnexió amb el carril bici ja existent de l'avinguda de l'Argentina pel carrer de Francesc Martí i Mora.

L'objectiu és continuar impulsant l'ús de la bicicleta durant i després la pandèmia, tal com s'està fent a altres ciutats, ja que és un tipus de transport individual que facilita el distanciament físic, no contamina i que per tant evita contribuir a agreujar l'estat de les persones malaltes.

En concret, el nou carril bici inclou les següents intervencions:

  • Es crea un carril bici de 2 m d'amplada entre Andreu Torrens i Heredero.
  • S'elimina el ciclocarrer entre el c. de Murillo i el c. d'Heredero.
  • Es manté ciclocarrer al c. d'Heredero en sentit de pujada i es crea carril bici unidireccional, en sentit de baixada.
  • Es crea un ciclocarrer entre el c. d'Heredero i el c. d'Avinyó en doble sentit:

Al primer tram, entre Heredero i Vinyet, es canviarà el sentit actual de circulació dels vehicles cap a llevant, eliminant així atractiu a l'itinerari motoritzat, convertint aquest tram en carrer residencial senyalitzat amb el senyal S-28 i permetent-hi la circulació de bicicletes a contrasentit.

Al segon tram, entre Vinyet i Avinyó es convertirà la calçada en zona de vianants, habilitant-ne un carril per la circulació de bicicletes.

  • Es crea un carril bici des del c. d'Avinyó fins al c. d'Andrea Doria pel c. de Bartomeu Rosselló-Pòrcel.

Data darrera modificació: 3 de juny de 2020

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226