Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

L'Ajuntament posa en marxa un servei d'informació i orientació telefònica per a persones migrades

11 de maig de 2020

S'atendran dubtes i es donarà informació en anglès, francès, àrab i amazic

Vivas: "Volem posar en marxa polítiques que donin suport a la diversitat"

Palma, 11 de maig de 2020.- La regidora de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, Sonia Vivas, ha presentat avui "Teledrets", el Servei d'Informació i Orientació Telefònica que ha posat en marxa l'Ajuntament per a atendre persones migrades.

L'estat d'alarma per la COVID-19 no només limita els tràmits personals que es poden fer presencialment sinó que està fent emergir casos de necessitats sobrevingudes en perfils de població que potser mai no havien hagut d'adreçar-se a serveis per a sol·licitar ajuda bàsica i que en desconeixen el funcionament. Una situació que en el cas de les persones migrades és encara més complexa, sigui per les barreres lingüístiques o pel desconeixement dels seus propis drets i del funcionament dels serveis que tenen al seu abast.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és posar a la seva disposició un servei d'atenció telefònica on se'ls ofereixi informació, orientació i suport sobre recursos i serveis que poden donar resposta a les seves necessitats. Les consultes es faran en anglès, francès, àrab i amazic.

Les principals informacions que s'oferiran són relatives a l'accés a serveis socials, informació de mesures extraordinàries, pautes d'actuació en situacions de discriminació o racisme, informació sobre els serveis d'atenció a les víctimes de violència de gènere o la situació de l'Oficina d'Estrangeria, telèfons de contacte, etc. Però, en cap cas es duran a terme intervencions que no corresponguin a aquest servei, ja que es tracta exclusivament d'una línia d'informació.

Es posaran a l'abast dues línies telefòniques:

  • 699029 046 (anglès, català, castellà)
  • 679197 316 (àrab, amazic, francès, castellà)

Horari

  • Dilluns a divendres: 10.00-14.00 h
  • Dimarts:16.00-19.00 h

Segons ha explicat la regidora Sonia Vivas "les persones migrades tenen un 75 per cent més de possibilitats de caure en l'exclusió social per mor de la manca de recursos que tenen. Per aquest motiu, des de la Regidoria hem posat en marxa aquest servei pioner amb el qual volem recollir les demandes d'aquest col·lectiu, resoldre dubtes i redirigir-les als canals adequats".

Per a contextualitzar és important tenir en compte que a Palma hi ha gairebé un 27 per cent de població de nacionalitat estrangera. El pes dels residents extracomunitaris és important, amb un 61 per cents d'aquests. Entre els majoritaris trobam el Marroc, la Xina, Nigèria, el Senegal i l'Índia. Això posa en relleu la varietat idiomàtica, ja que el 58 per cent de la població és originària de països on la llengua que es parla és diferent de l'espanyol.

Hi ha quatre idiomes que són la llengua materna o bé la segona llengua de més de 10.000 persones empadronades a Palma: l'anglès, el francès, l'àrab i l'amazic, que corresponen als principals països emissors.

Entre les diferents iniciatives posades en marxa des del consistori per a donar suport a les persones migrades que es veuen afectades per l'alerta sanitària de la COVID-19, hi ha taules de treball amb diversos col·lectius com són els venedors ambulants.

Descàrrega d'arxius

Documents

Data darrera modificació: 12 de maig de 2020

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226