Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

L'EMT recorda que la reestructuració de la línia 5 obeeix a dades objectives de passatge

14 de febrer de 2020

La línia 5 només agafa a la zona de la Teulera i Son Dureta 1 viatger per quilòmetre mentre que a Pere Garau aquesta línia n'agafa 8,28 per quilòmetre

Mateu Marcús: "Com a gestors públics, tenim la responsabilitat de prendre decisions optimitzant els recursos; aquesta mobilització sembla que està més motivada per interessos partidistes que per criteris objectius"

Palma, 14 de febrer de 2020.- Davant l'anunci de mobilitzacions el proper dilluns per part de diferents associacions de veïns de les zones de la Teulera i Son Armadams, l'EMT recorda que aquesta zona de Palma està atesa per les línies 46, 47 i 29 (Son Espases-plaça del Progrés) de l'EMT. Així mateix aquesta zona de Palma també té la línia 20 (Portopí-Son Espases) des de l'estiu del 2018 que penetra més per la barriada de Son Armadans i Son Espanyolet i permet als veïns arribar a més destinacions.

Així, per exemple al carrer d'Andrea Doria entre les 8 i les 9 del matí passen 6 busos en una hora (10 minuts de mitjana). En total, hi ha 19 busos (entre les línies 46, 47, 29 i 20), que cobreixen aquesta zona de la Teulera, Andrea Doria, Son Armadams i Son Espanyolet.

L'EMT recorda que la reestructuració de la línia 5 ha permès guanyar en regularitat de freqüències, ja que ara la plaça del Progrés funciona com a punt de trobada on es regulen les freqüències de busos que arriben a la zona.

El gerent de l'EMT, Mateu Marcús, recorda que la decisió de reestructurar la línia 5 obeeix a criteris objectius. "Tenim la responsabilitat de prendre decisions optimitzant els recursos públics i vetlant per l'interès general", ha dit.

Així, la reestructuració de la xarxa de l'EMT que entrà en vigor el desembre ha permès millorar la freqüència de la línia 5 en hora punta, que passa d'onze minuts a sis minuts. Cal recordar que la línia 5 transportà l'any 2019 3.123.227 passatgers.

Marcús recorda que les dades de l'EMT indiquen que la línia 5 només agafava entre la Teulera i Son Dureta un 3% del passatge total. "Aquestes dades, traduïdes en viatgers per quilòmetre a les zones de Son Dureta i la Teulera representaven únicament 1 viatger per quilòmetre. És una dada molt baixa si la comparam amb altres trams com Pere Garau (8,28 viatgers/km) o Son Gotleu (7,13 viatgers/km)", explica Marcús.

Millorar servei a barris densament poblats

Des de l'Àrea de Mobilitat Sostenible recorden que aquesta decisió ha permès millorar el servei a barris de Palma densament poblats. "Aquesta reacció veïnal està motivada més per interessos partidistes que per necessitats objectives de transport públic", apunten. "Com a gestors d'un servei públic tenim la responsabilitat i l'obligació de vetlar per l'interès general i fer realitat la nostra aposta per un transport públic més eficient i més sostenible", afegeix Marcús.

En aquest sentit, la direcció de l'EMT "demana més seriositat i rigor i recorda que, si en un futur la demanda de transport públic d'aquesta zona de Palma creix per canvis que hi pugui haver a la ciutat (com l'obertura del centre residencial de Son Dureta), l'EMT estarà oberta a millorar el servei.

Data darrera modificació: 17 de febrer de 2020

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226