Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

L'SMAP assumeix des d'avui la gestió de l'aparcament de la plaça Major i l'Ajuntament constitueix un procés participatiu per a definir el futur dels espais comercials

13 de setembre de 2019

L'aparcament disposa de 677 places distribuïdes en tres plantes i en diferents règims de propietat, concessió i abonament, que ara es modernitzaran i actualitzaran

Els informes tècnics no avalen una pròrroga perquè els locals comercials continuïn la seva activitat i ara un equip de treball definirà l'ús d'aquest espai, que consta de 53 locals en concessió

Palma,12 de setembre.- La Societat Municipal d'Aparcaments i Projectes (SMAP) assumeix des d'avui la gestió de l'aparcament de la plaça Major. Aquest aparcament té un total de 677 places d'aparcament distribuïdes en tres plantes. De les 677 places un total de 205 són d'ús privatiu (en règim de propietat) i la resta, 472, són en règim de concessió. D'aquestes, n'hi ha 240 de destinades a abonaments (200 a abonaments en la modalitat 24 hores i 40 a abonaments en la modalitat nocturna) i la resta destinades a rotació.

Els 10 treballadors que hi ha actualment en plantilla es subrogaran amb tots els drets i obligacions. L'aparcament de la plaça Major compta a l'interior amb cinc locals que farà servir l'SMAP com espai per a oficines i arxiu.

Pla per a modernitzar i actualitzar l'aparcament

La incorporació d'aquest aparcament a la xarxa d'11 aparcaments de l'SMAP permetrà a curt termini implantar les millores tecnològiques que ja funcionen amb èxit a la resta d'aparcaments, com ara l'obertura automàtica de la barrera amb el sistema de lectura de matrícula o el pagament amb targeta a tots els caixers. De forma immediata es renovaran tant les barreres com els caixers de l'aparcament de la plaça Major.

L'SMAP té previst en els pròxims mesos un pla per a modernitzar i actualitzar l'aparcament, millorant així mateix l'accessibilitat. Així, s'incorporaran cinc places per a vehicles elèctrics, es millorarà el sistema d'extracció de fums i la seguretat de la instal·lació, es renovaran per complet els tres ascensors que actualment té l'aparcament i els banys. Es preveu també incrementar la neteja i la il·luminació de les tres plantes d'aparcament i canviar la senyalística d'aquest espai.

Pel que fa als preus, es mantindrà el preu dels abonaments actual (160 per una plaça 24 hores i 45 per un abonament nocturn) i la tarifa de rotació actual es mantindrà (1,963 euros/hora).

Procés participatiu

El concessionari dels locals comercials va ser informat en temps i forma del cessament de la concessió i, per tant, dels drets d'ús dels locals comercials que tenia subcontractats.

Després d'haver valorat totes les possibilitats, els informes tècnics de l'Ajuntament no avalen una pròrroga o autorització administrativa que permeti que els locals comercials ubicats sota la plaça Major segueixin més temps amb la seva activitat. Per aquest motiu, avui es constitueix un equip de treball integrat per diferents àrees municipals que, en primer lloc, analitzarà els estudis tècnics preliminars sobre l'estat i condicions dels espais dels locals, per si això pogués comportar reclamacions al concessionari o intervencions d'àrees de l'Ajuntament.

Un cop revisats aquests informes i les seves recomanacions, la intenció d'aquest equip de treball és convocar representants econòmics, així com entitats veïnals i socials, per a realitzar un procés participatiu que defineixi l'ús d'un espai tan emblemàtic i cèntric de la ciutat.

Després del procés participatiu, aquest equip de govern proposarà els usos de l'espai dels locals comercials abans que finalitzi l'any.

Als locals comercials conviuen espais en règim de propietat privada i 53 locals en concessió. D'aquests, el passat 5 de setembre 39 ja s'havien desallotjat.

Data darrera modificació: 16 de setembre de 2019

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?
Seu Electrònica
Certificat de residència per a viatges Portal de Transparència Sol·licitud Cita prèvia El Batle Serveis atenció violència de gènere Accessibilitat Oficines d'Atenció a la Ciutadania - 010 Projectes cofinançats per Fons Europeus tufaspalma.catAquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Perfil del contractant Factura electrònica Targeta Ciutadana Queixes i suggeriments No disposam de la informació que cercau? Podeu exercir el vostre dret d'accés, fent una ... Aquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Oferta pública de feina Defensora ciutadania Tauler d'edictes i anuncis

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226