Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

El barri de Santa Catalina ja és una zona 30 de trànsit pacificat

9 d'agost de 2019

El mes de setembre i octubre el Viver i el Rafal seran zones 30 i es treballarà amb els veïns de Gènova per a implantar-la també en aquest barri.

Dalmau: "Anirem parlant amb els veïnats i implantant zones 30 a Palma; millorarem així  el benestar dels veïnats i incrementarem l'espai on poden circular els vehicles de mobilitat personal (VMP)"

Palma,8 d'agost de 2019.- El barri de Santa Catalina ja és una nova zona 30 de trànsit pacificat després que l'Àrea de Mobilitat hagi completat durant aquests mesos d'estiu les tasques de senyalització com a tal a tota la zona.

En concret, durant les darreres setmanes s'han instal·lat uns 35 senyals tant horitzontals com verticals als 22 accessos a les àrees interiors dels eixos perimetrals del carrers de la Indústria i de Joan Crespí, l'avinguda de l'Argentina i els eixos transversals interiors dels carrers d'Espartero, Comte de Barcelona i Caro.

Amb la implantació d'aquesta nova zona 30, la segona que està implantada a Palma després de la de Son Sardina,  l'Àrea de Mobilitat vol impulsar els hàbits de mobilitat més sostenible i que aquest barri esdevingui un exemple de com a través de la participació, la informació i la conscienciació s'aconsegueix establir el límit de 30 km/h com a referent per a vies secundàries i locals.

El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb la directora general de l'Àrea, Irene Nombela, la regidora del Districte Ponent, Angélica Pastor, i el  el coordinador de Districte, Manuel Fernández i veïns de la zona han recorregut avui el barri per a comprovar "in situ" les millores a la seguretat vial de la zona.

Dalmau ha explicat que "aquesta és la zona 30 més nova de Palma que implica un compromís amb el vianant, que els cotxes circulin amb menys velocitat, i suposa una reducció de fums a l'atmosfera i una reducció de renous". Dalmau ha avançat més zones 30 a Palma. "Aquesta legislatura assumim el compromís de pacificar de trànsit tota la ciutat, fins que la Direcció General de Trànsit no obligui totes les ciutats a implantar zones 30 nosaltres anirem parlant amb els veïns i implantant zones 30 a Palma; no només per a millorar el benestar dels veïnants sinó també perquè així incrementam l'espai on poden circular els vehicles de mobilitat personal (VMP) que hem regulat amb un decret que indica que sí poden circular per les zones 30 i no per les voreres", ha dit. "Incremenant zones 30 també incrementam la mobilitat sostenible dels patinets a Palma", ha dit. 

Dalmau ha avançat que el mes de setembre s'implantaran zones 30 al Rafal i al Viver i ha explicat que ja existeix una petició per a implanar-la a Gènova.

Característiques de les zones 30

Per a instal·lar una zona 30 s'han de complir una sèrie de característiques, que es compleixen al barri:

  • zones o barris residencials
  • zones on abundin petits comerços o zones mixtes residencials/comerços
  • carrers on la funció local és més important que la circulació.

A les zones 30 les prioritats s'inverteixen i el vianant passa a tenir prioritat davant del vehicle

Data darrera modificació: 12 d'agost de 2019

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?
Seu Electrònica
Certificat de residència per a viatges Portal de Transparència Sol·licitud Cita prèvia El Batle Serveis atenció violència de gènere Accessibilitat Oficines d'Atenció a la Ciutadania - 010 Projectes cofinançats per Fons Europeus tufaspalma.catAquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Perfil del contractant Factura electrònica Targeta Ciutadana Queixes i suggeriments No disposam de la informació que cercau? Podeu exercir el vostre dret d'accés, fent una ... Aquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Oferta pública de feina Defensora ciutadania Tauler d'edictes i anuncis

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226