Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

L'interès i les reclamacions per part de les persones consumidores s'incrementen el darrer any

15 de març de 2019

El 2018 s'han incrementat un 16 per cent els expedients oberts per reclamació, denúncia o queixa; la majoria són per telefonia mòbil, transport aeri o compres

Palma, 15 de març de 2019.- Amb motiu del Dia Mundial dels Drets de la Persona Consumidora, l'Àrea de Sanitat i Consum ha organitzat, com cada any, una sèrie d'actes a la plaça Major de Palma. Tots aquests actes estan destinats, com ha dit la regidora de Sanitat i Consum, Antònia Martín, "a fomentar que les persones coneguin els seus drets i els puguin exercir davant les empreses" com a consumidores, així com les eines que tenen al seu abast per a fer-ho.

La jornada, en la qual col·laboren també les associacions Nuredduna, La Defensa i Consubal, compta també amb el suport de Mercapalma, que ofereix 120 quilos de fruita per a fomentar un consum saludable. En total s'han instal·lat sis casetes informatives, a més de comptar amb el Cor de Majors de Son Sardina, que ha amenitzat la jornada amb una actuació musical.

Una de les eines principals d'informació és l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), que enguany indica amb dades l'increment de l'interès en les persones consumidores: durant el 2018 s'han obert un total de 2.042 expedients, un 16 per cent més que el 2017, quan se n'obriren 1.759. La majoria d'aquests expedients es varen iniciar per haver presentat una reclamació (1.878), 136 per denúncies –que es varen traslladar directament a l'organisme públic competent– i 28 per queixes.

Els sectors que, en general, han motivat més expedients han estat: en primer lloc, el de telecomunicacions, amb un 60% en referència a la telefonia mòbil i un 20% a Internet; en segon, lloc el de transports, amb un 80% referents al transport aeri, mentre que la resta corresponen al transport terrestre i al marítim; en tercer lloc, el de les compres, on destaquen les reclamacions sobre garanties i el frau a Internet; i per últim, el de serveis, amb un total de 316 expedients oberts, principalment referents a l'oci i la cultura (restauració, allotjaments turístics, espectacles, lloguer de vehicles, etc.).

Data darrera modificació: 18 de març de 2019

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?
Seu Electrònica
Certificat de residència per a viatges Portal de Transparència Sol·licitud Cita prèvia El Batle Serveis atenció violència de gènere Accessibilitat Oficines d'Atenció a la Ciutadania - 010 Projectes cofinançats per Fons Europeus Perfil del contractant tufaspalma.catAquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Factura electrònica Targeta Ciutadana Queixes i suggeriments No disposam de la informació que cercau? Podeu exercir el vostre dret d'accés, fent una ... Aquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Oferta pública de feina Tauler d'edictes i anuncis Defensora ciutadania

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226