Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

Urbanisme tanca un paquet de mesures amb els col·legis professionals per a agilitzar la concessió de llicències

13 de juliol de 2018

L'Àrea ha treballat de forma conjunta amb els col·legis oficials d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics, de Camins, Canals i Ports; d'Arquitectes, de Pèrits i Enginyers Tècnics Industrials i el d'Enginyers Industrials Superiors

Els principals acords que s'han assolit cerquen la simplificació administrativa i la potenciació de la tramitació electrònica

Un dels objectius principals és que la tramitació de les comunicacions prèvies i les llicències d'obres es puguin fer en línia

Hila: "Aquests acords ens permetran millorar i agilitzar el procediment administratiu, un fet que repercutirà directament en la ciutadania"

Palma, 13 de juliol de 2018.- L'Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne ha tancat un paquet de mesures amb cinc col·legis professionals per a impulsar i agilitzar la concessió de llicències. La Regidoria ha assolit una sèrie d'acords per a la simplificació administrativa i tramitació electrònica entre els col·legis i la Gerència d'Urbanisme. Els col·legis oficials amb els quals s'ha estat fent feina durant el darrer mig any són el d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, el de Camins, Canals i Ports; d'Arquitectes de les Illes Balears; el de Pèrits i Enginyers Tècnics Industrials de les Illes Balears i el d'Enginyers Industrials Superiors de Balears.

El regidor d'Urbanisme, Jose Hila, ha remarcat la importància dels acords adoptats. "Ens permetran millorar el procediment i la informació, ser més eficients i eficaços", segons Hila. El regidor ha assegurat que el primer que es va fer des d'Urbanisme va ser reforçar els departaments d'obres i activitats amb la incorporació de 10 persones més. "No quedàrem aquí. Cercàrem els interlocutors adients, els col·legis professionals, i els oferírem el repte de millorar els procediments", en paraules del regidor.

A la presentació hi han acudit el degà del CO d'Enginyers de Camins, Canals i Ports, Juan Antonio Esteban Rodríguez; el president de la Demarcació de Mallorca del Col·legi Oficial d'Arquitectes de les Illes Balears, Nacho Salas; el degà del CO de Pèrits i Enginyers Tècnics Industrials, Juan Ribas; el vicedegà del CO d'Enginyers Industrials Superiors de Balears, Darío Verd Vallespir, i la vocal de funció pública i règim organitzatiu del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics, Maria Antònia Palmer.

Feina conjunta

Tots els assistents han agraït la iniciativa i el treball conjunt realitzat i, també, han volgut remarcar que el document final hagi estat consensuat, un fet que el regidor ha valorat. "Aquests acords que hem assolit permetran millorar i agilitzar el procediment administratiu, un fet que repercutirà directament en la ciutadania", segons Hila.

Les reunions començaren el desembre de 2017. De les trobades va quedar clar la necessitat de crear tres grups de feina que es dedicassin de forma exclusiva als temes que es decidiren abordar. D'aquesta manera, es posaren en marxa un grup per a introduir millores en el procés de tramitació d'expedients d'obres i activitats, un altre per a la reinterpretació del marc legal que s'aplica actualment i un tercer per a l'administració electrònica.

Acords

Els principals acords que s'adoptaren són els següents:

  • Grup 1. La Gerència elaborarà i publicarà un document tipus checklist on s'especificarà la documentació obligatòria que ha d'acompanyar les sol·licituds de llicència/documentació prèvia que han d'aportar els interessats.
  • Grup 1. Urbanisme es compromet a, si fan falta informes d'altres regidories, aportar-los d'ofici.
  • Grup 1. S'elaborarà un document que clarifiqui els criteris d'interpretació de la normativa aplicable a cada cas.
  • Grup 1. S'oferirà a la Finestreta Única d'Urbanisme un nou servei de supervisió voluntària de la documentació que ha d'acompanyar una llicència per a evitar esmenes de deficiències posteriors.
  • Grup 2. S'ha acordat que el projectista, el director d'obra i els tècnics que intervenen tinguin la condició d'interessats en el procediment i, per tant, puguin rebre les resolucions de l'expedient.
  • Grup 3. Es crearà un espai al web municipal per a publicar els acords adoptats pel Consell de Gerència.
  • Grup 3. Es podran entregar documents de fins a 10 megues i no només de 6 megues com fins ara.
  • Grup 3. S'ha acordat que les comunicacions prèvies d'obres es tramitin de forma íntegra per Internet sense necessitat de personar-se a Urbanisme. L'interessat pagarà la taxa i es podrà descarregar l'imprès.
  • Grup 3. Un cop enllestida la tramitació en línia de les comunicacions prèvies, es continuarà amb les llicències d'obres i les declaracions responsables d'activitats, que també es podran sol·licitar en línia.

Continuïtat

"Aquest no és el final del camí, és l'inici dels primers objectius", ha assegurat Hila. A partir d'ara es continuarà fent feina a través d'un grup de seguiment, que s'encarregarà de controlar l'execució del pla. Aquest grup es reunirà el setembre.

Data darrera modificació: 16 de juliol de 2018

Seu Electrònica
Certificat de residència per a viatges Portal de Transparència Sol·licitud Cita prèvia El Batle Serveis atenció violència de gènere Accessibilitat Oficines d'Atenció a la Ciutadania - 010 Projectes cofinançats per Fons Europeus Perfil del contractant tufaspalma.catAquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Factura electrònica Targeta Ciutadana Queixes i suggeriments No disposam de la informació que cercau? Podeu exercir el vostre dret d'accés, fent una petició a l'Ajuntament perquè us la faci arribar. Aquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Oferta pública de feina Tauler d'edictes i anuncis

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226