Català | Español | English | Deutsch Buscar
Canal Palma YouTube Canal Ajuntament de Palma twitter Canal Ajuntament de Palma Facebook

Inici

L'Ajuntament adjudica a tres empreses el contracte de semàfors i gestió de la mobilitat per 2,8 milions d'euros

14 de juny de 2018

Joan Ferrer: "Aquest contracte dona molts més instruments a l'Àrea de Mobilitat per a assolir els seus objectius de calmar el trànsit i apostar per una mobilitat sostenible"

El contracte entrarà en vigor el 24 de juliol i preveu inversions en noves càmeres de control, radars mòbils, acires, estacions de Bicipalma i càmeres de control a Platja de Palma

Palma, 14 de juny de 2018.- El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha explicat que la Junta de Govern adjudicà ahir el servei de semàfors i manteniment i gestió de la mobilitat per un import que suma 2.834.884 euros, uns 903.000 euros menys que l'import de licitació. El contracte, que entrarà en vigor el 24 de juliol d'enguany, "dona instruments a l'Àrea de Mobilitat per a assolir els seus objectius", tal com ha remarcat el regidor.

"Vàrem fer una aposta important per a augmentar les zones ACIRE, per a ampliar les zones de trànsit pacificat, per a ampliar estacions de Bicipalma i per a implantar el Pla de mobilitat urbana sostenible aplicant mesures per a controlar i reduir el trànsit a Palma perquè Palma tingui un trànsit més calmat i més segur", ha dit Ferrer, que ha detallat quines seran les principals inversions que aportarà l'entrada en vigor d'aquest contracte:

  • 2 càmeres més de lectura d'ACIRE: una per a l'ACIRE dels Hostalets i una altra per a l'ACIRE de la Porta de Santa Catalina
  • 2 radars mòbils que estan connectats a la Sala de Control i permetran multar les persones que excedeixin els límits de velocitat
  • 2 càmeres de control amb el sistema "foto-vermell" mòbils que permet multar les persones que es boten un semàfor en vermell
  • 3 punts nous per a Bicipalma, que sumaran un total de 60 ancoratges amb 60 bicicletes
  • Millores per a la gestió del tren de Sóller: s'inclouran detectors a la via que permetran coordinar les freqüències semafòriques amb el pas del tren
  • Senyalització de la visibilitat per a vianants al carrer de Manacor. Es millorarà la seguretat, mitjançant llums i tecnologia, perquè els passos per a vianants estiguin més visibles
  • Dos punts de recàrrega de vehicle elèctric
  • Fibra òptica a la Sala de Control de Trànsit, que permetrà millorar la qualitat i la resposta al manteniment dels semàfors. Aquesta inversió, a més, arribarà a Platja de Palma, on s'instal·laran 8 equips nous de regulació semafòrica
  • Ampliació de fins a 10 nous punts amb càmeres de control de trànsit a la zona de Platja de Palma.

Ferrer ha destacat que aquest contracte s'ha adjudicat amb un criteri de preus i que, a més, inclou les clàusules socials, el que suposarà "subrogar la totalitat del personal que feia feina amb l'anterior contracte". "Els radars a Palma són una novetat que s'inclou per primera vegada al nucli urbà, la ciutat necessita millorar el control per a poder garantir calmar el trànsit, que és un dels nostres objectius com a Àrea pel que fa a una mobilitat sostenible", ha explicat.

L'adjudicació s'ha dividit en tres lots. Així, per una banda, s'ha adjudicat a l'empresa SGSTecnos el denominat lot 0, que correspon als desenvolupaments tecnològics i el control de la resta dels lots, per un import de 194.888 euros. S'ha adjudicat a l'empresa Aluvisa el lot 1, que correspon al servei de manteniment i conservació de les instal·lacions de regulació, control i gestió de la mobilitat del municipi de Palma. Es tracta, en concret, de totes les inversions i desenvolupaments tecnològics. El lot 2, que correspon al servei de vigilància de sistemes i atenció al ciutadà de l'explotació de gestió de la mobilitat de Palma, s'ha adjudicat a Elsamex per un import de 686.433 euros. Es tracta, en concret, de tot el personal que atén la ciutadania a través dels intèrfons ubicats a la via pública.

Data darrera modificació: 15 de juny de 2018

T'ha resultat útil el contingut d'aquesta pàgina?
Seu Electrònica
Certificat de residència per a viatges Portal de Transparència Sol·licitud Cita prèvia El Batle Serveis atenció violència de gènere Accessibilitat Oficines d'Atenció a la Ciutadania - 010 Projectes cofinançats per Fons Europeus Perfil del contractant tufaspalma.catAquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Factura electrònica Targeta Ciutadana Queixes i suggeriments No disposam de la informació que cercau? Podeu exercir el vostre dret d'accés, fent una petició a l'Ajuntament perquè us la faci arribar. Aquest enllaç s'obrirà en una finestra nova Oferta pública de feina Tauler d'edictes i anuncis

© Ajuntament de Palma. Plaça de Cort, 1 . 07001 Palma (Illes Balears) Telèfon: 971225900 - 630308226