L'autoliquidació de la taxa per serveis urbanístics, en el cas de sol·licitud de llicències urbanístics és un requisit previ i necessari per a la tramitació d'aquesta sol·licitud per part del Departament de Llicències d'Obres
Qui ho pot sol·licitar?: Qualsevol persona física o jurídica que hagi de sol·licitar una llicència urbanística (antiga obra major). És necessari ser titular d'un certificat electrònic o qualsevol altre tipus d'identificació del sistema @clave, no és possible fer-lo en representació d'un altre.
Tingueu a mà: Presupost d'execució material de l'obra. Cal recordar que no formen part de la base imposable les següents partides: IVA i altres imposts anàlegs, taxes, preus públics i demés prestacions patrimonials de caràcter local relacionades amb la construcció o instal·lació o obra, honoraris profesionals, benefici empresarial del contractista, ni altres conceptes que no siguin estrictament execució material de l'obra, per exemple, la partida de seguretat laboral o prevenció de riscos
On sol·licitar-lo?: Per Internet en aquest web (amb certificat electrònic) o presencialment a les oficines d'atenció a la ciutadania (OAC)
Preu: Epígraf 1, article 5, de la Taxa per serveis urbanístics: 2,61% del cost total i efectiu de l'obra o instal·lació
Forma de pagament:
Normativa: RD Legislatiu 2/2004, de 5 de març, mitjançant el qual s'aprovà el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals/Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per serveis urbanístics de l'Ajuntament de Palma
Com se fa el tràmit?:
Més informació: Un pic finalitzada l'obra, construcció o instal·lació, l' import total serà regularitzat pel Servei d' Inspecció Tributària de l'Ajuntament de Palma
Per a més informació sobre el tràmit de sol·licitud de llicència d'obres i la documentació a aportar feu click aquí
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sol·licitud per a la tramitació del procediment previ a l'execució d'actes subjectes a llicència urbanística de conformitat amb l'article 146 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Aquest tràmit Obres.00 es pot utilitzar per a obres majors de nova construcció, de reforma o ampliació, de demolició, de modificació i de legalització.
Qui ho pot sol·licitar?: Qualsevol persona física o jurídica que sigui promotora de l'actuació
Documentació a aportar:
Preu i forma de pagament: Taxa per llicència urbanística i impost de construccions, instal·lacions i obres (ICIO). La quantia de la taxa i de l'impost que està fixada a l'ordenança municipal fiscal de l'any en curs, conceptes 312-00 i 282-00
Autoliquidació de la Taxa de Serveis Urbanístics:
Ínformació sobre la autoliquidació i forma de pagament de la Taxa Serveis Urbanístics
Normativa:
Qui tramita la sol·licitud?:
Departament d'Obres i Qualitat de l'Edificació
Servei de Tramitació de Llicències d'Obres
Av. Gabriel Alomar, 18, baixos
971225900 ext. 8549
obres@palma.cat
Forma d'iniciació: A petició de la persona interessada
Òrgan resolutori: Consell de Gerència d'Urbanisme
Fi de la via: La resolució posa fi a la via administrativa
Recurs: De reposició potestatiu i contenciós administratiu
Més informació:
- La sol·licitud requereix autentificació amb qualque sistema reconegut per @clave
- S'adverteix que si la sol·licitud no incorpora els documents preceptius i fins que s'hagi abonat la taxa es considerarà una sol·licitud incompleta i no s'iniciarà la tramitació del procediment.
- El titular de la llicència es qui ha d'identificar-se i fer la sol·licitud. No s'admeten representants de persones físiques.
- Respecte als fitxers adjunts a la sol·licitud: S'han de nomenar amb una nomenclatura clara els arxius que s'adjuntin amb la sol·licitud de la llicència per facilitar la seva revisió administrativa
Data darrera modificació:26 de gener de 2021