Carta de Compromisos dels serveis municipals contra la violència domèstica i violència masclista
L'Ajuntament de Palma millora els seus serveis i adquireix compromisos respecte a la seva qualitat.
Amb aquesta finalitat l'Ajuntament ha implantat cartes de serveis, eines de gestió de la qualitat basades en la millora contínua, que ens permeten utilitzar nous mètodes per a servir millor la ciutadania, d'una manera més eficaç i eficient.
Les cartes de serveis informen, entre d'altres de:
- les dades identificatives i finalitat de l'organització prestadora del servei
- la relació de serveis prestats
- les formes de participació als projectes de millora
- els drets i deures de les persones usuàries
- les formes de presentació de queixes i suggeriments
- els compromisos de qualitat i indicadors
- la normativa relacionada
Podeu consultar els textes a continuació:
Document complet o matriu de la carta de compromisos
Tríptic
Aquesta carta ha estat certificada per l'entitat externa Bureau Veritas i a continuació es pot consultar el certificat:
Certificat dels Serveis contra la Violència Domèstica i Violència Masclista 2022
En relació al serveis municipals contra la violència domèstica i violència masclista l'Ajuntament es compromet que:
- La Policia Local acudirà d'urgència al lloc de l'incident i en el 80% dels casos el temps de resposta per a la unitat comissionada serà com a màxim de 9 minuts.
- A l'oficina de la Policia local s'oferirà sempre assistència psicològica i, si és requerida, el temps d'espera fins l'arribada del psicòleg/loga serà inferior a 30 minuts en el 95% de les atencions.
- La Policia Local recollirà la denúncia amb un temps d'espera inferior a 20 minuts en el 90% dels casos, des de l'arribada del/de la denunciant o bé des que finalitzi l'atenció psicològica i/o de l'intèrpret.
- El nivell de satisfacció del servei d'atenció psicològica a Policia local, quant a l'atenció rebuda, serà "molt adequada" per a un 85% de les persones usuàries.
- Les dones víctimes ateses pel Servei d'atenció integral a la violència masclista tindran a la seva disposició l'oferta d'acompanyament per a interposar denúncia, dins l'horari d'atenció del servei,* en el 100% de casos.
- El temps d'espera entre la demanda i la data d'atenció proposada pel Programa d'atenció a víctimes del Servei d'atenció integral a la violència masclista no serà superior a 3 dies laborables en el 90% de las demandes.
- Es farà la valoració de les demandes d'atenció terapèutica per a les persones víctimes i els seus fills i filles en un termini no superior a 15 dies laborables en el 95 % dels casos.
- Es donarà resposta a totes les demandes d'atenció de les persones agressores en un termini inferior a 5 dies laborables en el 90% dels casos.
- El nivell de satisfacció del servei d'atenció integral a víctimes de violència masclista, quant a l'atenció i l'empatia de les persones que presten el servei, serà igual o superior a 8 (en una escala del 0 al 10) per a un 85% de les persones usuàries.
- Realitzarem la valoració policial de risc (VPR) el mateix dia o el dia següent des de la denúncia en el 95% dels casos de VG.
- S'assignarà un/una agent tutor/ra al 100% de les persones competència de la Policia Local segons els protocols interns.
- En el 100% dels casos, es realitzarà un seguiment específic dels agressors de les víctimes usuàries del nostre servei, localitzades a Palma i amb OP en vigor, segons els protocols interns.
- S'oferiran dos cursos anuals d'autoprotecció adreçats a les usuàries del servei (un mínim de 15 hores anuals).
- El nivell de satisfacció de les persones ateses quant al servei rebut per part de la Policia serà avaluat per damunt d'acceptable en un percentatge superior al 90%.
- En el 100% dels casos en què la petició d'acollida sigui en situació d'emergència aquesta es farà el mateix dia.
- En el 100% dels casos en què la petició d'acollida no sigui en situació d'emergència es farà en un termini màxim de 72 hores laborables.
- El nivell de satisfacció quant a l'atenció rebuda durant l'estada al centre serà superior a 8 punts de mitjana.
- El nivell de satisfacció quant a la millora de la situació i la sortida del centre serà superior a 8 punts de mitjana.
- El 100% de les queixes relatives a la gestió dels serveis contra la violència domèstica i de gènere es respondrà en un termini màxim de 15 dies laborables.
El seguiment del compliment d'aquests compromisos es fa trimestralment i es publica al següent document:
Quadre de comandament de la Carta de compromisos dels serveis municipals contra la violència domèstica i violència masclista 2023.
El seguiment dels indicadors de l'atenció integral es publica al quadre de comandament de 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 i 2022.
El seguiment dels indicadors dels anys anteriors referents a Igualtat es publica als quadres de comandament 2010, 2011, 2012 i 2013
El seguiments dels indicadors dels anys anteriors referents a Policia Local es publica als quadres de comandament 2010, 2011, 2012 i 2013.
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) referents a Igualtat corresponents als anys 2013 i 2014.
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2015 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2016 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2017 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2018 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2019 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2020 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2021 referents a:
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponents a l'any 2022 referents a:
Data darrera modificació:3 de maig de 2023